چند روز پیش جناب افروغ به نکته جالبی درباره وضعیت سیاست در جامعه امروز اشاره کرده بود (وآن دچار شدن به نوعی ماکیاولیسم مذهبی است )عنوان دقیق ورسایی است از سیاست در جامعه کنونی در سیاست ماکیاولی سیاست مساوی دروغ وفریب می شود والبته به خاطر دینی بودن جامعه مارنگ ولعاب دینی بردروغ وفریب زده می شود در تکمیل سخن ایشان باید گفت علاوه بر ماکیاولیسم مذهبی پوپو لیسم مذهبی که همان سوءاستفاده از احساسات دینی مردم وعوام فریبی دینی نیز امروز رواج یافته است و روش رایج دیگر که کپی برداری از اعمال حزب توده ومارکسیست های سابق است توجیه کردن هدف وسیله را می باشد که امروز نیز به نام دین ودفاع از ارزش ها بدیهی ترین ارزشهای اخلاقی زیر پا نهاده می شود تا شخصیت افراد منتقد یا مخالف منکوب شود
وتهمت وافترا ء وپرونده سازی سکه رایج مدعیان دین ومعنویت است کسانی که ادعای پیروی از امام علی را می کنند اما بویی از اخلاق آسمانی او نبرده اند علی برای کسب قدرت حتی حاضر به گفتن دروغی مصلحتی نشد وبه همین خاطر آرای شورای خلافت بعد از عمر را ازدست داد وعلی که بعد از جنگ جمل عایشه را با آن که جنگی خونین را بر او ومردم تحمیل کرد به خاطر قرابت با پیامبر با احترام به مدینه فرستاد وفرمود حرمت سابق او باید حفظ شود (1) علی که فرمود می دانم شما را چگونه اصلاح کنم اما چون می دانم این مساله ممکن است به افساد ایمان خودم بیانجامد از آن خود داری می کنم (2) علی که فرمود اتامرونی ان اطلب النصر بالجور آیا از من که می خواهید با ستم پیروزشوم به خدا سوگند چنین نخواهم کرد (3)
علی که فرمود معاویه از من زیرکتر نیست اما او خدعه می کند واهل خدعه جایگاهش در جهنم است ومن از آن پرهیز می کنم(4
بنابراین با ادا وادعا نمی شود حکومت پیرو علی داشت وعلوی بودن یعنی تقدم اخلاق بر هر چیز دیگر زمانیکه در سیاست اخلاق مقدم بر هراصل و هدف دیگر شد می توان صادقانه ادعای علوی بودن نمود
1-خطبه 156نهج البلاغه
2-خطبه 68نهج البلاغه
3 -خطبه 126نهج البلاغه
4-خطبه 191نهج البلاغه
نویسندگان وبلاگ : حسین پسندیده[1] مرتضی جعفر پور برزکی[1] سید جواد حسینی شیجانی[1] محمود رضا رضایی نژادیان[0] مرتضی زارعی[15] علی رضا زکی زاده رنانی[0] حسین سروش[0] ابوالفضل فتحی[0] حسین مویدی[0] سید رضا هاشمی گلپایگانی[0] محسن کاظمی[0] |